II. Scyhte - Englide n.zero - óódalam

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

II. Scyhte - Englide n.zero

Nagy venti teszt

S-Flex - n.zero


Hol is kezdjem?! Az egész ott kezdődött, amikor is a Noctua megérkezett, mint trónkövetelő. A puccs ugyan nem jött össze, így maradt az S-Flex egyeduralom.

Jóó sokáig csönd honolt ezen a téren, míg egy nap fel nem bukkant egy honi érdekeltségű cég(Englide) és az ő termékük, n.zero (noise.zero) 120. Ódákat zengtek erről a ventiről(mondjuk, majdnem mindről csak a többi a mérete miatt nem érdekelt :D ), én meg fogékony vagyok az újdonságokra, néztem is a jövevény árát, de kicsit sokallottam és a Noctua csalódás óta kicsit óvatosabban kezelem a sok ezres árú ventiket. Le is tettem róla, DE(jó néhány hónap után) egyszer csak véletlen kiszúrtam az aprók között és elég jutányos áron megkaparintottam egyet, igaz kiegészítők nélkül. értsd csak: doboz+venti.

Nagy lendülettel vágtam neki a tesztnek, mert idő közben egy S-Flex 800 is birtokomba került, így 2in1 lett a face-to-face párbajból. Régóta össze akartam hasonlítani a 800-as és az 1200-es ventiket, mit is tudnak valójában és van-e létjogosultsága a 800-asnak, ha ott a nagyobbik tesó készen a leszabályzásra.

Szóval a 'harcosok klubja' a következő légkavarókból áll össze:
Scythe S-Flex 800rpm 8.7dBA 33.5CFM ~továbbiakban S8~
Englide n.zero 120 980rpm 17dBA 36CFM ~továbbiakban E1~
Scythe S-Flex 1200rpm 20.1dBA 49.0CFM ~továbbiakban S1~

Próbálkoztam egy táblázatba összeszedni a vizsgált módokat és a kapott eredményeket, de totál káosz volt. Annyira különböznek a ventik, hogy sok rublika üresen maradt és nem volt normálisan összehasonlítható. A problémát úgy egyszerűsítettem, hogy a szempontok a mindennapos használat során felmerülő valós helyzetekből kerültek át. Ilyenek pölö: zaj rezgés, 5V, 12V alias full, minimum feszültség vagy 'az a fordulat' ami nekem jó
. :)

A tesztkörnyzetről röviden annyit, hogy semmilyen elektromos berendezés nem üzemelt a teszt ideje alatt még a PC sem. A ventiszabályzó ki lett szerelve, kapott külön tápot, ajtó-ablak zárva.

Scythe Kaze Master 5,25"==>

Englide a szorítóban:)

Kezdjük a fordulatokkalmaximum, elméleti 12V-on, gyakorlatban 11,42V:
S1 - 1200-1230rpm
E1 - 1050-1080rpm
S8 - 810-840rpm.

Felezett feszültségen, elméleti 6V-on (multiméterrel mérve, S1-6,00V; E1-6,01V):
S1 - 570-600rpm
E1 - 630-660rpm
S8 - ezen a feszültségen nem indult el.

Mindegyik ventinél megkerestem azt a minimum feszültséget, amin még megy és el is indul, hisz ha kikapcsolom a gépet, jó dolog, ha nem kell kézzel belökni, ezeken a feszeken 5/5-ször indultak.
S1 - 4,05V (300rpm alatt, nem mérte a panel)
E1 - 3,44V (360-390rpm)
S8 - 6,54V (390-420rpm) elég szembetűnő a különbség S1 és S8 között, nem igazán értem miért, esetleg
példányfüggő. :S

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Következő vizsgálati szempont a rezonancia.
Itt kéretik figyelembe venni, hogy minden résztvevőnek más a maximális fordulata! DE a házba építve szépen hangot adhatnak a működésüknek.
Ha sorrendet kellene felállítanom akkor az S8 a legkevésbé rezonáló, utána E1 és végül S1. Gyorsba jegyezném meg, hogy az S1 több házamban is beépítésre került és soha nem volt bajom, hogy tőle rezgett volna a ház. E1-nek egy piros pötty a kellemes csapágy miatt, ami ügye sikló.
Alacsonyabb fordulatokon nincs értelme elemezgetni a rezgést, szinte elhanyagolható.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Jöhet a zaj és a légszállítás vizsgálata, megkülönböztethetünk szélzajt és motorhangot, megpróbálom egybe letudni. :) Nem vagyok gép, tehát a 2 fajta zaj elkülönítése csak szubjektív lehet, a légszállításról nem is beszélve. De az előző tesztekben kellő tapasztalatot szereztem, szóval nincs para.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Zajok maxon: 
S1 - motorhang nem igazán hallatszik, elnyomja a szélzaj
E1 - az alacsonyabb fordulatnak köszönhetően egy magasabb monoton motorhang hallatszik
S8 - mély monoton motorhang, szélzajról elhanyagolható

S1 hangosabb volt mint az E1, de nem sokkal, az E1-nek viszont hasonló volt a hangja, mint a Noctua-nak, ami baromi idegesítő, annyi pozitívum volt benne, hogy halkabb annál. Egyértelműen S8 a nyerő.

- Légszállítás maxon: 
S1>E1>S8 

----------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------

- Zajok egyforma fordulaton/1000/: 
Teszek egy próbát egyforma fordulaton járatva a ventiket, hátha jobban elkülönülnek a különbségek. Tesztalanyok S1,E1, mindkettő 1050-1080rpm-en járatva.
S1 - motorhangja hangosabb, erősebb, mint E1
E1 - szélzaj zavaróbb, hangosabb, a motorja pedig kerepel

Elég furcsa így leírni egy ventiről, ami egyébként az egyik leghalkabb, hogy hangosabb a motorja egy másik ventilátorhoz képest, de ez az igazság. Gépbe szerelve vagy fél méterről már egészen más a helyzet, de 5-10cm-ről vizsgálva ezt tapasztaltam.

- Légszállítás egyforma fordulaton/1000/: 
Kettéválasztanám, ahogy a régebbi tesztben is tettem
Közelre/5-10cm/: S1>E1 S1 többet nyom
Távolra/25cm/: S1=E1 egyformának tűnnek, lehet van különbség, de nem érzékelem

------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------

Aki még nem vesztette el a fonalat, annak itt a következő teszt. XD
Minden légkavaró részt vesz és a cél a 800-as egységes fordulatszám lenne, ami a valóságban 840rpm körül ingadozik.

- Zajok egyforma fordulaton/800/: 
S1S8 - közel azonos halk monoton és inkább mély motorhang
E1 - sajna kezd leülni a csapágy és ennek hangot is ad, időnként zsirzsikel, ennél alacsonyabb fordulaton való üzemeltetés sajna korai halálhoz vezethet. A motor hangja megítélésem szerint halkabb, mint az S-ekké
Szélzaj nagyon halk, körülbelül azonos mindegyiknél. E1-nél a széleken lehet hallani közelről, azt a furcsa zajt, amit a Noctua-nál, mint amikor a papírlap élére fújunk. Beépítve ezt már nem hallani.

- Légszállítás egyforma fordulaton/800/: 
Elfogadható, a két S azonos, az E1 picivel gyengébb

------------------------------------------------------------------------------------ ----------------------------------------

- Légszállítás, zajok egyforma fordulaton/600/: 
Összehasonlítottam a ventilátorokat ezen a fordulaton is, mert a teszt így teljes. Ellenben sok értelmét nem látom annak, hogy hosszú távon ilyen fordulaton legyenek üzemeltetve, a légszállítás nagyon kevés, persze igen halknak mondhatóak ezen a fordulaton, de a csapágyak kenése már nem kielégítő. Az S-ek még tartják a frontot, míg a E1 esetében határozottan leül a csapágy azaz folyamatosan zsirzsikelő hangot hallat.
Szerény véleményem szerint ez a fordulat halálos bármelyik ventit is nézzük, egyiknél hamarabb, másiknál később, de a végeredmény ugyanaz lesz.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Most jön az a rész, amit igazán rühellek. :)

Konklúzió
Úgy gondolom, ketté kell választanom a tapasztalati úton szerzett információkat.
S1 vs. S8 
A régebbi tesztben már futólag esett szó arról, hogy a 2 légkavaró hasonló fordulaton azonos zaj és légszállítás mellett dolgozik. Ez a tesztemben is bebizonyosodott. Akkor esett szó arról is, hogy az S800 azoknak ajánlott inkább, akik nem akarnak szabályzással foglalkozni vagy a fülük annyira nem érzékeny, de szeretik a csendet. Ez is helytálló, bár meglepő volt számomra, hogy ennyire rosszul viselte az alul vezérlést. Az S1200 hozta a formát, az egyik leguniverzálisabb venti szerintem a piacon. Nagyon jól viseli a szabályzást, tud halk lenni és ha kell a levegőt is kavarja rendesen. Félreértés ne legyen, nem isteníteni akarom, csak arról van szó, hogy a felhasználási területe igen széles és mindezt kulturált zajkibocsájtás mellett teszi. Aki tud jobbat, hozza!!!
S1 vs. E1 
Ha az Englide-nél nem hagynak fel a fejlesztéssel és a userek észrevételeit is megpróbálnák figyelembe venni a tervezésnél, akkor bizony a Scythe felkötheti a gatya szárát. Egy nagyon jó ventilátort sikerült összerakniuk, itt-ott még lehetne finomítani, de nekem bejött. Ezt szó szerint kell érteni, ugyanis a venti a gépembe beszerelésre került, mert meggyőzően szerepelt a tesztben. Az E1 2009.05.03-án került beépítésre és azóta is üzemel.
Ha most valamelyik ventit győztesnek kéne kihoznom, akkor.....E1>S1 Csak és kizárólag ebben az összetételben!!! 780-810rpm-en üzemeltetve, hangban E1, légszállításban S1.
Szóval érezzük azt, hogy ez nem egy Scythe felett aratott egyértelmű győzelem. Élettartamról nem tudok még nyilatkozni, de nyilván hamarabb kidöglik az E1 a csapágyazása miatt. Mégis melyik a jobb? A fene tudja, ha sikerül jó áron venniS1200-t, akkor nem fogok rajta agyalni
, melyiket válasszam.

Pillanatnyilag 3db légkavaró van a gépemben, ebből 2 S-Flex. Jelenleg 2 üzemel és az egyik az n.zero. A mostani kiépítés az eddigiek közül a leghalkabb.
Csöppet késtem a publikálással, mert lusta pete vagyok. :)
2009.07.06.
S.Y.S.

Muhaha!!!

Elölről támad az S-Flex, az alsó extrém helyzetekre tartalékolva.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Nem vicceltem, tényleg élesben üzemel.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz