III. Scythe - Englide hydro - óódalam

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

III. Scythe - Englide hydro

Nagy venti teszt

S-Flex - Hydro


Egy új kellemetes hírrel szolgálhatok, megérkezett az Englide új ventilátor családja, Hydrodynamic csapágyazással. Az Englide cég jóvoltából 3 delikvens landolt szerény hajlékomba - amit ezúton is köszönök! -, hogy megméretesse magát az S-Flex-ekkel.

Ami elsőre szembetűnt az új kábel, nem szálanként szanaszét van, hanem egyben van a 3 ér, nyilván számításba vették azt, hogy ez esztétikailag jól néz ki és a rendezett kábel a felesleges szélzajt is csökkentheti. Nem utolsó sorban fekete, azoknak kedvezhet, akik szép rendezett gépet szeretnének, de nincs lehetőségük/kézügyességük harisnyázni. Elsőre azt hittem vékonyabb a kábel, mint a többi ventilátoré, de ez csak optikai csalódás, tényleg vékonyít a fekete. :)

Erre a tesztre is igaz: ' semmilyen elektromos berendezés nem üzemelt a teszt ideje alatt még a PC sem. A ventilátor szabályzó ki lett szerelve, kapott külön tápot, ajtó-ablak zárva. ' 

A vezérlő most is Scythe Kaze Master 5,25"==>

Együtt a kiccalád :)


Próbálom a jelöléseket az előző tesztből áthozni így talán követhető ki-kicsoda:

Scythe S-Flex 800rpm 8.7dBA 33.5CFM ~továbbiakban S8~
Scythe S-Flex 1200rpm 20.1dBA 49.0CFM ~továbbiakban S1~
Englide n.zero Hydro 120 980rpm 17dBA 36 CFM ~továbbiakban E2~
- Englide n.zero Hydro 120 1,2k 1200rpm 20dBA 47CFM ~továbbiakban E3~
- Englide n.zero Hydro 80 1500rpm 17dBA 19,2CFM ~továbbiakban E4~

Pontozás helyett inkább rangsoroltam az egyes típusokat, előbb vagy utóbb kialakul egy végleges teszt metódus.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Kezdjük a maximum fordulatokkal, elméleti 12V, gyakorlatban 11,42V:
S1 - 1200-1230rpm
S8 - 810-840rpm.
E2 - 990-1020rpm
E3 - 1170-1200rpm
E4 - 1440-1470rpm


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Felezett feszültségen, elméleti 6V (multiméterrel mérve, S1-6,00V; E2,E3-6,01V):
S1 - 570-600rpm
S8 - ezen a feszültségen nem indult el.
E2 - 480-510rpm (ezen a feszültségen nem indult el, gyári ajánlás 6,5V)
E3 - 600-630rpm
E4 - 660rpm


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Jöhet a maximum csendre vágyok álma, a minimum feszültség, amin még megy és el is indul, ezeken a feszeken 5x próbálva 5x indultak.
S1 - 4,05V (300rpm alatt, nem mérte a panel)
S8 - 6,54V (390-420rpm)
E2 - 6,65V (540-570rpm)
E3 - 5,40V (540-570rpm)
E4 - 5,38V (480-510rpm)


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Következő vizsgálati szempont a rezonancia.
Ne feledjük, hogy minden résztvevőnek más a maximális fordulata! Maxon próbáltam, mert nem mindenki szabályozza, a szabályzás igen egyedi, nem tudnék annyi variációt kipróbálni.
1. S8 
2. S1 
3. E4 
4. E3 
5. E2 

Régebbi tesztekből felelevenítve tudjuk milyen az S-ek rezonanciája, ehhez képest kevéssel több az E sorozaté.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Zaj és a légszállítás maximumon (itt is érvényes, a különböző fordulatra figyelni)

- Zajok maxon:
1. S8 
2. E4 
3. E2 
4. S1 
5. E3 

E4-S8: mivel szélzajban igen szegényes mindkettő, a motorzaj ami döntő. Azt kell mondjam nagyon ott van a kis kavarógép, de a motorzaja neki is megvan.

S1-E3: komoly dilemma, nem sok különbséget hallok, inkább a motor frekvenciája az, ami dönt nálam, S1 mélyebben darál, ez nekem jobban bejön. Légzajban szintén elenyésző a különbség, de mindkettőnek van.

- Légszállítás maxon (E4 nem 12-es, ezért kimaradt):
S1>E3>E2>S8

'Ne nézz Jock, mert bepörgök!' :)


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 


- Zajok egyforma fordulaton (930-960): 
1. S1 
2. E2=E3 
3. E4 

E3E2 azonos zajt csap, a motorhang az ami döntött most is 

- Légszállítás egyforma fordulaton (930-960, E4 kimaradt)

Közelre/5-10cm/: S1=E2=E3 Nem igazán hozott egyértelmű eredményt, az S1-et egy csöppet erősebbnek éreztem, de ez lehet mérési pontatlanság, már a kezem sem a régi :) 
Távolra/25cm/: S1=E2=E3 egyformának tűnnek, lehet van különbség, de nem érzékelem.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 


- Zajok egyforma fordulaton (840)
Ez az a fordulatszám tartomány, amit a legjobban preferálok, tehát itt kell bizonyítani a ventiknek. 
A két S egy csöppet jobbnak tűnt, ami még meglepő, hogy S1 mélyebb frekin zúgolódott így lenyomta az S8-at. E4lenyomja a család többi tagját, elképesztő! E2E3 is állja a sarat, de mivel a szélzaj lecsökkent előtérbe került a motorhang, ami miatt nem tudnak elsők lenni. Mielőtt bárki megkövezne, nem lett hangosabb a motorból jövő hang és nem is hangos! 5-10-15cm-ről fülelek és itt teszek különbséget, 50-100cm és nem tudom megmondani melyik-melyik. :) 
1. S1 
2. S8 
3. E4 
4. E2=E3 

- Légszállítás egyforma fordulaton (840, E4 kimaradt)
nem éreztem különbséget


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 


- Zajok egyforma fordulaton (600-630)
E2E3 hangja bizonyult a ?leghangosabbnak? és már csak E4 tartotta a frontot, de olyan szinten hogy nem hittem el, hogy nem tudok különbséget tenni, amikor is olyan közel hajoltam, hogy a fülcimpán hozzáért a lapáthoz véget vetettem a mókának. XD 

- Légszállítás 
nem tudtam különbséget tenni

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Elérkeztünk ahhoz a részhez, ahol néhány dolgot le kell szögeznem. A teszt kicsit nyers és ebből az jöhet le, hogy most jól lehúztam E-éket, de nem. Magasra tettem a mércét, hisz az egyik legjobb ventilátor családdal mértem össze az erejét.
Ebből következik, hogy az Englide is magasra tette a mércét, hisz csak hajszállal maradt le. Ha lehetőségem lett volna több légkavarót bevetni akkor bizony azok lettek volna a hátsó traktusban. És még valami, E4 már bent figyel a gépemben és szolgálatot teljesít a VGA hűtésében full fordulaton! Ez pedig nagy szám!


2009.11.10.
S.Y.S.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz